Єфімова Олена Василівна

Єфімова Олена Василівна
Єфімова Олена Василівна

понеділок, 5 лютого 2018 р.

Інтерактивний урок з читання в 1 класі

Інтерактивний урок з читання в 1 класі
Інтегрований урок-подорож в 1 класі з навчання грамоти та природознавства
Тема:Навчання грамоти. Буква « ї»,  позначення нею сполучення звуків [  й і  ]
 Звуковий аналіз слів. Вірш « В зелені діброва» та текст  « На екскурсії».
Природознавство. Україна – моя Батьківщина .
Мета : . вивчити букву « ї» , спостерігати  за її звуковим значенням ; формувати навички читання з новою буквою ; розвивати фонетичний слух;  звязне  мовлення;
.поповнити словниковий запас  новими словами;
. дати первинне уявлення про  Україну як державу , виховувати почуття патріотизму , любов до Батьківщини
Обладнання : мультимедійна презентація , ілюстрації  , мапа України , предметні малюнки


Тип уроку: урок- подорож
1.Організація класу.
Емоційний  настрій учнів
-Поверніться, посміхніться.
Приготуйтесь працювати,
Один  одному допомагати.
Тоді легко буде  мандрувати,
2 . Мотивація навчальної діяльності.
-           Чи любите ви , дітки , мандрувати ?
 Сьогодні ми будемо мандрувати , ознайомимося з красою рідного краю.
Давайте відгадаємо загадку:
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша совїна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься  … ( Україна )
- Отже, як називається країна в якій ми живемо?
Учитель.
Україна- наша земля. Ми називаємо її нашою Батьківщиною. Вона велика, багата і прекрасна.
Україна славиться безмежними ланами, зеленими лісами, високими горами.
Мультимедійна презентація Н. Май « На нашій Україні»
3 . Повідомлення  теми та мети уроку.
-  Діти, у нас незвичайний урок. До нас завітав гість, з яким ми вирушимо у цікаву подорож. Він приніс нам нову букву, цікаві завдання.
Відгадаєм  загадку:
Гостроносий і малий ,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається, вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок
Як він зветься? (їжачок )
Їжачок приніс нам карту.
- Що за країна на карті? ( Україна )
Отже ми подорожуємо нашою Україною. Поїдемо в головне місто- Київ.
4 . Вивчення нового матеріалу.
Діти, відгадайте  загадку. Ми дізнаємось яким транспортом будемо подорожувати.
Він по рейках вдалеч мчить,
Ще й фурчить, шипить, сичить. ( Поїзд )
На дошці слова: поїзд, їжак.
- Що спільного у цих словах? ( буква ї )
А) Ознайомлення з буквою Ї,ї.
- Які ж два звука обєдналися, щоб утворити букву ї?
- Так які два звуки  завжди позначає ця буква?
Б) Діти, щоб наші вагони зрушили з місця , треба зробить звуковий аналіз слова поїзд ,,

А тепер виконаєм звуковий аналіз слова їжак

В) Робота в зошиті с. 64.
Діти друкують букви Ї,ї .Роблять звуковий аналіз слів ( їжак, поїзд ), розгадують анаграми.
- Щоб прочитати букву ї , треба вимовити злиття звуків ( йі ).
Г) Читання складів із буквою «ї».
- Діти, поїзд рушає далі. Подивіться скільки в ньому    вагонів.


Д) Бесіда про Україну.
- Наш поїзд підїхав до станції «Державна»
- Як називається наша країна?
- Як називається столиця, головне місто нашої держави?
- Хто бував у Києві?
Віршик про Київ
Тут долини та гаї,
Тут співають соловї.
Київ наш – велике місто.
Над Дніпром, немов намисто,
Вишиванка – скатертина.
Це – країна Україна.
Київ – це одне з старовинних міст України. Це місто каштанів. Київ справедливо називають одним з найзеленіших міст світу. Київські каштани стали одним із символів міста.
Фіз – ка
Наш поїзд під’їжджає до станції « Руханка». Тож давайте відпочинемо.
( Гурт « Злагода « пісня  - Україна матуся моя»)
5. Закріплення вивченого матеріалу.
Читання слів із буквою « ї»с. 116
- Отже , ми подорожуємо Україною. А щоб вирушити далі в путь, треба виконати завдання.
- Розгорніть буквар. Прочитайте слова у верхньому стовпчику
А) Читаєм самостійно на півголосом
Б) Потім окремі учні читають вголос
Україна
українка
україночка
Київ
киянин
киянка
- Що цікавого у цих словах? ( є спільна частина )
- Від якого слова утворилися слова першого стовпчика ? ( Україна )
- Від якого слова утворилися слова другого стовпчика ? ( Київ )
Опрацювання вірша про Україну с. 116 букваря
- Наш поїзд їде до станції «Патріотична»
А)Вчитель читає виразно вірш
- Якою названа Україна у вірші? ( чудова )
Б)Словникова робота
- Які слова вам незрозумілі?
. діброва – листяний ліс на родючих грунтах, в якому переважає дуб
. китиця – скупчення квітів або плодів на одній гілці
В) Читання вірша ланцюжком

Опрацювання тексту  « На екскурсії»
А) Читання вчителем
Б) Словникова робота
Андріївський узвоз -  вулиця м. Києва, що сполучає Поділ зі старим Києвом
Марїнський парк – парк в Києві навпроти будинку Верховної ради й Марїнського палацу
Михайлівський Золотоверхий Собор – головна чи велика церква
Сквер – невеликий громадський сад у місті
В) Читання учнями на півголосом
Г) Читання вголос кращими учнями
Д) Читання за особами
6.Підсумок уроку
- На сьогодні подорож закінчується. Поїзд прибув на станцію  «Підсумкову»
- Яку ми букву вивчили сьогодні ?
- Які звуки вона позначає ?
Гра : продовж речення
. Наша країна - … .
. Її столиця - …  .
- Молодці !
- Урок  закінчено.


Немає коментарів:

Дописати коментар