Інтегрований урок-подорож в 1 класі з навчання грамоти та
природознавства
Тема:Навчання
грамоти. Буква « ї», позначення нею
сполучення звуків [ й і ]
Звуковий аналіз слів. Вірш « В
зелені діброва» та текст « На екскурсії».
Природознавство.
Україна – моя Батьківщина .
Мета : . вивчити
букву « ї» , спостерігати за її звуковим
значенням ; формувати навички читання з новою буквою ; розвивати фонетичний
слух; зв’язне
мовлення;
.поповнити
словниковий запас новими словами;
. дати первинне
уявлення про Україну як державу ,
виховувати почуття патріотизму , любов до Батьківщини
Тип уроку: урок-
подорож
1.Організація
класу.
Емоційний настрій учнів
-Поверніться,
посміхніться.
Приготуйтесь
працювати,
Один одному допомагати.
Тоді легко
буде мандрувати,
2 . Мотивація
навчальної діяльності.
-
Чи любите ви , дітки , мандрувати ?
Сьогодні ми будемо мандрувати , ознайомимося з
красою рідного краю.
Давайте
відгадаємо загадку:
Красивий, щедрий,
рідний край
І мова наша сов’їна.
Люби, шануй,
оберігай
Усе, що
зветься … ( Україна )
- Отже, як
називається країна в якій ми живемо?
Учитель.
Україна- наша
земля. Ми називаємо її нашою Батьківщиною. Вона велика, багата і прекрасна.
Україна славиться
безмежними ланами, зеленими лісами, високими горами.
Мультимедійна
презентація Н. Май « На нашій Україні»
3 .
Повідомлення теми та мети уроку.
- Діти, у нас незвичайний урок. До нас завітав
гість, з яким ми вирушимо у цікаву подорож. Він приніс нам нову букву, цікаві
завдання.
Відгадаєм загадку:
Гостроносий і
малий ,
Сірий, тихий і
незлий.
Вдень ховається,
вночі
Йде шукать собі
харчі.
Весь із тонких
голочок
Як він зветься?
(їжачок )
Їжачок приніс нам
карту.
- Що за країна на
карті? ( Україна )
Отже ми
подорожуємо нашою Україною. Поїдемо в головне місто- Київ.
4 . Вивчення
нового матеріалу.
Діти,
відгадайте загадку. Ми дізнаємось яким
транспортом будемо подорожувати.
Він по рейках
вдалеч мчить,
Ще й фурчить,
шипить, сичить. ( Поїзд )
На дошці слова:
поїзд, їжак.
- Що спільного у
цих словах? ( буква ї )
А) Ознайомлення з
буквою Ї,ї.
- Які ж два звука
об’єдналися, щоб утворити
букву ї?
- Так які два
звуки завжди позначає ця буква?
Б) Діти, щоб наші
вагони зрушили з місця , треба зробить звуковий аналіз слова поїзд ,,
А тепер виконаєм
звуковий аналіз слова їжак
В) Робота в
зошиті с. 64.
Діти друкують
букви Ї,ї .Роблять звуковий аналіз слів ( їжак, поїзд ), розгадують анаграми.
- Щоб прочитати
букву ї , треба вимовити злиття звуків ( й’і ).
Г) Читання
складів із буквою «ї».
- Діти, поїзд
рушає далі. Подивіться скільки в ньому
вагонів.
Д) Бесіда про
Україну.
- Наш поїзд під’їхав до станції «Державна»
- Як називається
наша країна?
- Як називається
столиця, головне місто нашої держави?
- Хто бував у
Києві?
Віршик про Київ
Тут долини та
гаї,
Тут співають
солов’ї.
Київ наш – велике
місто.
Над Дніпром,
немов намисто,
Вишиванка –
скатертина.
Це – країна
Україна.
Київ – це одне з
старовинних міст України. Це місто каштанів. Київ справедливо називають одним з
найзеленіших міст світу. Київські каштани стали одним із символів міста.
Фіз – ка
Наш поїзд під’їжджає
до станції « Руханка». Тож давайте відпочинемо.
( Гурт « Злагода
« пісня - Україна матуся моя»)
5. Закріплення
вивченого матеріалу.
Читання слів із
буквою « ї»с. 116
- Отже , ми
подорожуємо Україною. А щоб вирушити далі в путь, треба виконати завдання.
- Розгорніть
буквар. Прочитайте слова у верхньому стовпчику
А) Читаєм
самостійно на півголосом
Б) Потім окремі
учні читають вголос
Україна
українка
україночка
Київ
киянин
киянка
- Що цікавого у
цих словах? ( є спільна частина )
- Від якого слова
утворилися слова першого стовпчика ? ( Україна )
- Від якого слова
утворилися слова другого стовпчика ? ( Київ )
Опрацювання вірша
про Україну с. 116 букваря
- Наш поїзд їде
до станції «Патріотична»
А)Вчитель читає
виразно вірш
- Якою названа
Україна у вірші? ( чудова )
Б)Словникова
робота
- Які слова вам
незрозумілі?
. діброва –
листяний ліс на родючих грунтах, в якому переважає дуб
. китиця –
скупчення квітів або плодів на одній гілці
В) Читання вірша
ланцюжком
Опрацювання
тексту « На екскурсії»
А) Читання
вчителем
Б) Словникова
робота
Андріївський
узвоз - вулиця м. Києва, що сполучає
Поділ зі старим Києвом
Мар’їнський парк – парк в Києві навпроти
будинку Верховної ради й Мар’їнського палацу
Михайлівський
Золотоверхий Собор – головна чи велика церква
Сквер – невеликий
громадський сад у місті
В) Читання учнями
на півголосом
Г) Читання вголос
кращими учнями
Д) Читання за
особами
6.Підсумок уроку
- На сьогодні
подорож закінчується. Поїзд прибув на станцію
«Підсумкову»
- Яку ми букву
вивчили сьогодні ?
- Які звуки вона
позначає ?
Гра : продовж
речення
. Наша країна - …
.
. Її столиця -
… .
- Молодці !
- Урок закінчено.
Немає коментарів:
Дописати коментар