Єфімова Олена Василівна

Єфімова Олена Василівна
Єфімова Олена Василівна

пʼятниця, 15 грудня 2017 р.

4 клас ДПА

4 клас
Готуємось до ДПА  за 2018 рік
Види завдань

Державна підсумкова атестація з літературного читання
За курс початкової школи 4 клас
Варіант 1
1.Прочитай уважно текст.
Куди подівся гриб?
Костик із сестричкою пішли в ліс по гриби. У лісі розбрелися в різні  боки. А щоб не загубитися , час від часу перегукувалися.
Наталочка помітила під ялинкою боровичок і радісно скрикнула: такий  він був великий і красивий.
-          Костику , - погукала вона братика , - йди – но   поглянь на мого гриба !
Брат відгукнувся , однак не підійшов до  Наталочки.
Наталочка поставила кошик біля ялинки , а сама  побігла до Костика.  Зазирнула до його кошика й сказала :
- Ой , та в тебе ж боровики маленькі. А ти на мого поглянь.
- Гаразд , потім ,- сказав брат. –Їж чорницю . Бачиш , скільки її тут?
Коли  наїлися ягід , Наталочка  повела брата за собою .Підійшовши до  ялинки , вона мерщій підняла її нижню гілку й мовила :
-          Глянь  який …
Але гриба там не було.
- Нема ? – здивувалась Наталочка .- Куди ж він подівся ?
- Його тут і не було , - сказав брат. – Ти обманула.

-          Був , я навіть  торкалася до його шапочки …
Наталочка обдивилася  довкола. Все правильно : та ж самісінька  ялинка , кошик  ось стоїть.
-          Був гриб .Чесне слово , був. Ось тут під цією  гілкою.
Але Костик не вірив.
-          Гриб хтось украв , - сказала Наталочка .
-          - У твого гриба ноги виросли , й він утік , - засміявся Костик .
-          Наталочка присіла  навпочіпки й уважно обдивилася землю під ялинкою.
-          - Дивись ,  - вигукнула вона ,  - ось те місце , де він ріс .
-          Костик нагнувся й помітив у землі шматочок корінчика й гніздечко , де сидів гриб .
-          Справді . Але хто ж узяв його ? – задумався Костик .
-          Такий красивий був гриб , - пожалкувала Наталочка . – Чому я одразу не поклала його до  кошика ? А хтось підібрав .
-          - Стривай , ми зараз взнаємо , чи був тут хтось .  Агов – о – ов ! … - щосили  погукав  Костик.
-          - О – ов ! – відізвалася луна .
Раптом на сосні щось хруснуло , і на дітей посипалася стара  хвоя . Подивилися вгору .
-          Білка ! – вигукнули разом .
-          На сучку сиділа білка й лапками тримала великий боровик .
-          - Мій гриб ! – сплеснула в долоні  Наталочка .
-           Тепер все зрозуміло , - сказав Костик . – Гриб узяла білка . Вона висушить його на сонці й заховає . А  взимку зїсть . Запаслива …
-          (304 слова )  За Василем Хомченком
2. Визнач , де відбуваються події , описані в творі.
А у селі
Б  у місті
В у лісі
3. Що помітила Наталочка під ялинкою ?
А боровика
Б маслюка
В опенька
4. Якими ягодами ласували діти ?
А малиною
Б  чорницею
В суницею
5. Допиши речення.
Діти не відібрали в білки гриба , тому що …
6.  Віднови  послідовність подій у творі. Простав числа  в порожні клітинки.
Коли наїлися ягід ,  Наталочка повела брата за собою.
Гриб узяла  білка.
Наталочка помітила під ялинкою боровичок .
Наталочка присіла навпочіпки й обдивилася землю під ялинкою.
Костик із сестричкою пішли в ліс по гриби.
На сучку сиділа білка й лапками тримала великий боровик.
7. Напиши , як змінювався настрій Костика.
Варіант – 2
1.Прочитай уважно текст.
Ябеда – біда
У  нашому класі стався випадок : після уроків ми кидалися каштанами і розбили вікно. Ми призналися  Мишковому татові , і він сказав ,що перед роботою вставить скло.
Наступного  дня на четвертому уроці розчинилися двері й до класу зайшов завгосп.
-          Що трапилося ? – запитала Марина  Володимирівна.
-          Акт треба  скласти , - заявив завгосп , - ваші учні розбили вікно.
-          По перше , іде  урок , а по – друге , розбитого вікна в нашому класі немає , - відповіла Марина  Володимирівна.
Завгосп обдивився всі вікна , пробурмотів : Вигадав , чи що ? –і вийшов з класу.
Після уроку я питаю в Мишка :
-          Як ти  гадаєш , про кого це він казав  “ вигадав  “ ?
-          Про того , хто йому доніс , - відповів Мишко. –Завелась у нашому класі  ябеда – біда
Але Марина  Володимирівна з будь –якою бідою впорається.
-Нісенітниця  якась , - кажу я . -  Звідки в класі ябеда ?
- Ти не знаєш. – запитав мене Мишко , - чому новий учень  Андрій   Зозуля перейшов до нашої школи ?
- Знаю. Він казав , що в його класі всі діти були погані.
- Тридцять поганих дітей ? Не може бути ! – запротестував Мишко .
Днів через два була в нас контрольна з математики . Після уроку  Марина Володимирівна  зібрала зошити і пішла в учительську . Раптом  Мишко потяг  мене у коридор . Там ми побачили таку  картину : стоять Марина  Володимирівна й нас не бачать .
-          Валерка сам не розв’язував , списував у Марти… А Оленка  весь  час питала… -  доповідає Андрій учительці.
-          Кого і про що питала Оленка ,  ми не довідались ,бо  вчителька перебила   Андрія :
-          Мені  зараз ніколи. На великій перерві розповіси , і товариші твої послухають.
Тут залунав дзвінок і ми побігли до класу.
На перерві Марина Володимирівна говорить :
-          Зачекайте , діти. Андрій хотів нам щось  розповісти.
Але Андрій  мовчав . Стояв червоний ,як помідор , і ні пари з вуст . Діти дивилися на нього й нічого не розуміли .
-          Ну що ж , - говорить Марина Володимирівна . – Ти , бачу , передумав розповідати . Ну й не треба.
-          Будемо мовчати ? – запитав я у Мишка .
-          -Я к риби .
З того часу в нашому класі ніхто ні на кого не ябедничав .
( 305 слів ) За Вірою Карасьовою.
2. Визнач , де відбуваються події , описані в творі.
А у дитячому садочку
Б у школі
В у  літньому таборі
3.  Хто вставив скло ?
А Андрій Зозуля
Б завгосп
В тато Мишка
4. Чому Андрій перейшов з однієї школи в іншу ?
А бо він вважав , що в його класі погані діти
Б бо він жив близько цієї школи
В бо в новій школі вчилися його друзі
5. Допиши речення .
Андрій Зозуля розказував учительці про …
6. Віднови послідовність подій у творі .Постав числа у порожні клітинки.
Днів через два була в нас контрольна з математики.
Після уроків ми стріляли каштанами і  розбили вікно.
З того часу в нашому класі ніхто не ябедничав.
Завелась у  нашому  класі  ябеда – біда .
Наступного дня  до класу зайшов завгосп .
Раптом  Мишко потяг мене у коридор.
7.  Напиши , які  поради ти  можеш дати  Андрієві Зозулі.




Державна підсумкова атестація з  української мови
За курс початкової школи 4 клас
Робота №1
Варіант 1
1.       Використання мови  з метою спілкування , пізнання навколишнього  світу  називають
А мовленням
Б слуханням
В   аудіюванням
2.       З чого складається текст ?
А з абзаців , кінцівки , висновку
Б із зачину , основної частини , кінцівки
В з теми , мети , заголовка
3.       Прочитай текст. Визнач його стиль.
Їжак звичайний – це комахоїдна тварина. Довжина його тіла – близько 30 см.  Найголовніша особливість – міцні голки замість волосяного покриву. Вони вкривають верхню частину тіла . Голова , шия  і черево вкриті жорстким ,грубим хутром.
А науковий
Б науково – популярний
В  художній
4.       Продовж думку.
Культура спілкування передбачає …
5.       Установи відповідність між типом тексту і його заголовком ( зєднай стрілочками )
Текст –опис                    Як  ведмідь зимує
Текст – розповідь            Найкрасивіша квітка
Текст –міркування           Собака – друг людини
6.       Прочитай текст . Спиши його , уставляючи пропущені букви , апостроф .
Наші пр…дки добре знали таємниці матінки – землі . Називаючи її годувальниц…ю , розуміли  , що до неї й ставитись треба так , як  до матері : шанобливо , з любов…ю і повагою ,турботливо , по доброму . Щоб квітувала вона когут…ям кольорів . Людина мусить бути дбайливим господарем у храмі матінки Природи , а не жадібним ,байдужим споживачем .
7.       Склади текст на тему  Земля – годувальниця .( 4 -5 речень )

Варіант 2.
1.Що є найважливішим засобом спілкування ?
А жести
Б мова
В інтонація
2. Текст – це
А декілька абзаців
Б група слів ,словосполучень , речень
В об’єднані за змістом речення
3. Прочитай текст . Визнач його тип .
Конвалія
Жила колись у віддаленім лісі красуня королева Конвалія .  Мала личко біло –чисте , мов сніг  іскристий . Любила одяг носити із зеленого оксамиту , що підкреслював  її вроду дівочу та гарні зелені очі .
Віра Паронова
А текст – опис
Б текст – розповідь
В текст – міркування
4. Продовж думку.
Культура мовлення – це …
5. Установи відповідність між типом тексту і його метою ( зєднай стрілочками )
Текст – опис                         щось довести , роз’яснити
Текст – розповідь                 описати когось або щось
Текст – міркування                 розповісти про когось ( щось ) або якусь подію
6. Прочитай текст .Спиши його , уставляючи пропущені букви.
Жінка – це бер…гиня  роду , турботлива й лагідна мати . Якою ніжніст…ю оз…вається в душі її образ ! “Ненечка “ ,  “ матуся “ , “ матінка “  … Тільки  біля її  серця , під її крилом , на її долонях добре й затишно : вона і пожаліє , й захистить , і розуму навчить . Тож вклоніт…ся жінці – матері , що оберігає і ростить дітей , вчить добра .

7.Склади текст на тему Серце матері . (4 -5 речень )

Немає коментарів:

Дописати коментар