4 клас
Готуємось до
ДПА за 2018 рік
Види завдань
Державна
підсумкова атестація з літературного читання
За курс
початкової школи 4 клас
Варіант 1
1.Прочитай уважно
текст.
Куди подівся гриб?
Костик із
сестричкою пішли в ліс по гриби. У лісі розбрелися в різні боки. А щоб не загубитися , час від часу
перегукувалися.
-
Костику
, - погукала вона братика , - йди – но поглянь на мого гриба !
Брат відгукнувся , однак не підійшов до
Наталочки.
Наталочка поставила кошик біля ялинки , а сама побігла до Костика. Зазирнула до його кошика й сказала :
- Ой , та в тебе ж боровики маленькі. А ти на мого поглянь.
- Гаразд , потім ,- сказав брат. –Їж чорницю . Бачиш , скільки її тут?
Коли наїлися ягід , Наталочка повела брата за собою .Підійшовши до ялинки , вона мерщій підняла її нижню гілку й
мовила :
-
Глянь який …
Але гриба там не було.
- Нема ? – здивувалась Наталочка .- Куди ж він подівся ?
- Його тут і не було , - сказав брат. – Ти обманула.
-
Був ,
я навіть торкалася до його шапочки …
Наталочка обдивилася довкола. Все
правильно : та ж самісінька ялинка ,
кошик ось стоїть.
-
Був
гриб .Чесне слово , був. Ось тут під цією
гілкою.
Але Костик не вірив.
-
Гриб
хтось украв , - сказала Наталочка .
-
- У
твого гриба ноги виросли , й він утік , - засміявся Костик .
-
Наталочка
присіла навпочіпки й уважно обдивилася
землю під ялинкою.
-
-
Дивись , - вигукнула вона , - ось те місце , де він ріс .
-
Костик
нагнувся й помітив у землі шматочок корінчика й гніздечко , де сидів гриб .
-
Справді
. Але хто ж узяв його ? – задумався Костик .
-
Такий
красивий був гриб , - пожалкувала Наталочка . – Чому я одразу не поклала його
до кошика ? А хтось підібрав .
-
-
Стривай , ми зараз взнаємо , чи був тут хтось .
Агов – о – ов ! … - щосили
погукав Костик.
-
- О –
ов ! – відізвалася луна .
Раптом на сосні щось хруснуло
, і на дітей посипалася стара хвоя .
Подивилися вгору .
-
Білка
! – вигукнули разом .
-
На
сучку сиділа білка й лапками тримала великий боровик .
-
- Мій
гриб ! – сплеснула в долоні Наталочка .
-
Тепер все зрозуміло , - сказав Костик . – Гриб
узяла білка . Вона висушить його на сонці й заховає . А взимку з’їсть . Запаслива …
-
(304
слова ) За Василем Хомченком
2. Визнач , де відбуваються події , описані в творі.
А у селі
Б у місті
В у лісі
3. Що помітила Наталочка під ялинкою ?
А боровика
Б маслюка
В опенька
4. Якими ягодами ласували діти ?
А малиною
Б чорницею
В суницею
5. Допиши речення.
Діти не відібрали в білки гриба , тому що …
6. Віднови послідовність подій у творі. Простав числа в порожні клітинки.
Коли наїлися ягід , Наталочка повела
брата за собою.
Гриб узяла білка.
Наталочка помітила під ялинкою боровичок .
Наталочка присіла навпочіпки й обдивилася землю під ялинкою.
Костик із сестричкою пішли в ліс по гриби.
На сучку сиділа білка й лапками тримала великий боровик.
7. Напиши , як змінювався настрій Костика.
Варіант – 2
1.Прочитай уважно текст.
Ябеда – біда
У нашому класі стався випадок :
після уроків ми кидалися каштанами і розбили вікно. Ми призналися Мишковому татові , і він сказав ,що перед
роботою вставить скло.
Наступного дня на четвертому уроці
розчинилися двері й до класу зайшов завгосп.
-
Що
трапилося ? – запитала Марина
Володимирівна.
-
Акт
треба скласти , - заявив завгосп , -
ваші учні розбили вікно.
-
По
перше , іде урок , а по – друге ,
розбитого вікна в нашому класі немає , - відповіла Марина Володимирівна.
Завгосп обдивився всі вікна ,
пробурмотів : “ Вигадав , чи
що ? “ –і вийшов з класу.
Після уроку я питаю в Мишка :
-
Як
ти гадаєш , про кого це він казав “
вигадав “ ?
-
Про
того , хто йому доніс , - відповів Мишко. –Завелась у нашому класі “ ябеда – біда “
Але Марина Володимирівна з будь –якою бідою впорається.
-Нісенітниця якась , - кажу я . - Звідки в класі ябеда ?
- Ти не знаєш. – запитав мене
Мишко , - чому новий учень Андрій Зозуля перейшов до нашої школи ?
- Знаю. Він казав , що в його
класі всі діти були погані.
- Тридцять поганих дітей ? Не
може бути ! – запротестував Мишко .
Днів через два була в нас
контрольна з математики . Після уроку
Марина Володимирівна зібрала
зошити і пішла в учительську . Раптом
Мишко потяг мене у коридор . Там
ми побачили таку картину : стоять
Марина Володимирівна й нас не бачать .
-
Валерка
сам не розв’язував , списував у Марти… А Оленка
весь час питала… - доповідає Андрій учительці.
-
Кого
і про що питала Оленка , ми не
довідались ,бо вчителька перебила Андрія :
-
Мені зараз ніколи. На великій перерві розповіси ,
і товариші твої послухають.
Тут залунав дзвінок і ми
побігли до класу.
На перерві Марина
Володимирівна говорить :
-
Зачекайте
, діти. Андрій хотів нам щось
розповісти.
Але Андрій мовчав . Стояв червоний ,як помідор , і ні
пари з вуст . Діти дивилися на нього й нічого не розуміли .
-
Ну що
ж , - говорить Марина Володимирівна . – Ти , бачу , передумав розповідати . Ну
й не треба.
-
Будемо
мовчати ? – запитав я у Мишка .
-
-Я к
риби .
З того часу в нашому класі
ніхто ні на кого не ябедничав .
( 305 слів ) За Вірою
Карасьовою.
2. Визнач , де відбуваються
події , описані в творі.
А у дитячому садочку
Б у школі
В у літньому таборі
3. Хто вставив скло ?
А Андрій Зозуля
Б завгосп
В тато Мишка
4. Чому Андрій перейшов з
однієї школи в іншу ?
А бо він вважав , що в його
класі погані діти
Б бо він жив близько цієї
школи
В бо в новій школі вчилися
його друзі
5. Допиши речення .
Андрій Зозуля розказував
учительці про …
6. Віднови послідовність подій
у творі .Постав числа у порожні клітинки.
Днів через два була в нас
контрольна з математики.
Після уроків ми стріляли
каштанами і розбили вікно.
З того часу в нашому класі
ніхто не ябедничав.
Завелась у нашому
класі “ ябеда – біда “.
Наступного дня до класу зайшов завгосп .
Раптом Мишко потяг мене у коридор.
7.
Напиши , які поради ти можеш дати
Андрієві Зозулі.
Державна підсумкова атестація з
української мови
За курс початкової школи 4 клас
Робота №1
Варіант 1
1.
Використання
мови з метою спілкування , пізнання
навколишнього світу називають
А мовленням
Б слуханням
В аудіюванням
2.
З
чого складається текст ?
А з абзаців , кінцівки ,
висновку
Б із зачину , основної частини
, кінцівки
В з теми , мети , заголовка
3.
Прочитай
текст. Визнач його стиль.
Їжак звичайний – це комахоїдна
тварина. Довжина його тіла – близько 30 см.
Найголовніша особливість – міцні голки замість волосяного покриву. Вони
вкривають верхню частину тіла . Голова , шия
і черево вкриті жорстким ,грубим хутром.
А науковий
Б науково – популярний
В художній
4.
Продовж
думку.
Культура спілкування
передбачає …
5.
Установи
відповідність між типом тексту і його заголовком ( з’єднай стрілочками )
Текст –опис “Як ведмідь
зимує “
Текст – розповідь “Найкрасивіша квітка “
Текст –міркування “ Собака – друг людини “
6.
Прочитай
текст . Спиши його , уставляючи пропущені букви , апостроф .
Наші пр…дки добре знали
таємниці матінки – землі . Називаючи її годувальниц…ю , розуміли , що до неї й ставитись треба так , як до матері : шанобливо , з любов…ю і повагою
,турботливо , по доброму . Щоб квітувала вона когут…ям кольорів . Людина мусить
бути дбайливим господарем у храмі матінки Природи , а не жадібним ,байдужим
споживачем .
7.
Склади
текст на тему “ Земля – годувальниця “ .( 4 -5 речень )
Варіант 2.
1.Що є
найважливішим засобом спілкування ?
А жести
Б мова
В інтонація
2. Текст – це
А декілька
абзаців
Б група слів
,словосполучень , речень
В об’єднані за
змістом речення
3. Прочитай текст
. Визнач його тип .
Конвалія
Жила колись у
віддаленім лісі красуня королева Конвалія .
Мала личко біло –чисте , мов сніг
іскристий . Любила одяг носити із зеленого оксамиту , що
підкреслював її вроду дівочу та гарні
зелені очі .
Віра Паронова
А текст – опис
Б текст –
розповідь
В текст –
міркування
4. Продовж думку.
Культура мовлення
– це …
5. Установи відповідність
між типом тексту і його метою ( з’єднай стрілочками )
Текст – опис щось довести ,
роз’яснити
Текст –
розповідь описати когось
або щось
Текст –
міркування розповісти про
когось ( щось ) або якусь подію
6. Прочитай текст
.Спиши його , уставляючи пропущені букви.
Жінка – це
бер…гиня роду , турботлива й лагідна
мати . Якою ніжніст…ю оз…вається в душі її образ ! “Ненечка “ , “ матуся “ , “ матінка “ … Тільки біля її
серця , під її крилом , на її долонях добре й затишно : вона і пожаліє ,
й захистить , і розуму навчить . Тож вклоніт…ся жінці – матері , що оберігає і
ростить дітей , вчить добра .
7.Склади текст на тему “Серце матері .” (4 -5 речень )
Немає коментарів:
Дописати коментар